Můj první IRONMAN

Absolvování Ironmana, byl od mládí můj životní sen. Nikdy jsem si však nedovedl představit, že bych všechny tyto disciplíny zvládnul najednou. Po absolvování polovičních tratí v loňském roce, jsem sebral odvahu a začátkem letošního roku 2015 jsem se ve slabé chvilce přihlásil na jediného Ironmana pořádaného na území ČR, v Otrokovicích–Moraviaman. Jedná se o tyto disciplíny: plavání 3,8km, cyklistika 180km a maratón 42,2km.
Den před závodem v pátek ráno, jsem společně se dvěma kamarády odjel do Otrokovic, kde jsem se zaprezentoval a večer jsme všichni vyslechli rozpravu k závodu, jelikož v sobotu ráno, již v 7:00 byl start. Večer jsem si zašel na večeři, dal jsem dvě piva na otupení smyslů a šel jsem spát. Moc jsem toho sice nenaspal, protože nervozita z premiéry byla větší.  5:00 budíček, 5:30 snídaně na hotelu, kde jsme spali, pak sbalit věci a na kole jsem jel do místa konání závodu, které bylo asi 1km od ubytování. Tam jsem si uložil věci do depa a pomalu jsem se začínal oblékat do neoprénu.
     7:00 start a už nebyla cesta zpět. Taky jsem skočil do vody a začal jsem ukrajovat metry té šílené vzdálenosti. Plavaly se celkem tři okruhy, v posledním mi byla i v neoprenu trošku zima, takže jsem byl rád, že jsem se z té vody dostal na 255. místě. Pak rychle do depa, sundat neoprén, obout tretry na kolo, vzhledem k tomu, že bylo chladněji, jsem oblíknul i Ocelácký cyklodres (ať všichni vědí, že jsme tam), přilba, brýle popadnout kolo a utíkat ven z depa na cyklistickou část.
   Jely se celkem 4 okruhy po 45km. Jelikož jsem neznal trať, tak první okruh byl takový seznamovací, v klidu se rozjet, žádná divočina. Druhý a třetí okruh jsem lehce přidal a ve čtvrtém okruhu jsem jel zase v klidu, abych měl nějaké síly na závěrečný maraton.

I tak po příjezdu do depa a sesednutí z kola jsem byl rád, že chodím, chtěl jsem sice běžet, ale nohy byly proti. Druhé depo odložit kolo, přilbu, brýle, dres, přezout tretry za tenisky a hurá na závěrečnou disciplínu. Po cyklistice jsem se posunul dost dopředu – zajel jsem 47. čas.

Maraton se běžel zase na 4 okruhy. První okruh na rozeběhnutí, druhý a třetí to bylo lepší a poslední okruh jsem lehce přidal. Běželo se mi dobře a nebyla žádná krize, tak jsem si hlídal, abych každý okruh dal pod 1 hodinu, jelikož jsem to chtěl zaběhnout pod 4 hodiny, což se nakonec podařilo. Takže jsem si zaběhl i můj první maratón.

Po doběhu do cíle se hodiny zastavily na čase 10:36:35. V cíli velká radost, skvělý pocit, parádní atmosféra závodu.

Počasí vyšlo parádně, na kole sice trochu foukalo, ale nepršelo, při běhu menší přeháňka, která přišla vhod.
Nakonec i slušné umístění: celkově 82. místo a v kategorii 4. místo.
Na závěr pár dat.
3,8km plavání  - 1:22:26
180km kolo – 5:14:03
42,2km běh – 3:51:48

Mirek

Autor článku

Autor článku není z našeho týmu, je odjinud :)

Stále se u nás něco děje

Developed by ASPECTO Media s.r.o.